Velikonoční soustředění 15.-18.4.2022

V půlce dubna se konečně po 3 letech konalo celooddílové velikonoční soustředění.
Ubytování bylo již dva roky zamluveno v penzionu Kavka v obci Malá Skála. Zařízení Covid přežilo a tak konání soustředění nic nebránilo.
Celkem si akci nenechala ujít necelá stovka (většinou) členů oddílu. Z toho skoro třetinu tvořili zástupci naší skupiny, začátečníků a mladšího žactva. Přesněji, na Velký pátek odjelo vstříc dobrodružství 30 statečných malých orienťáků:-)

Hned na prvním tréninku, který se konal ještě cestou na ubytování, jsme zjistili, že i když jedeme na Malou Skálu, tak skály tu malé nejsou...:-) První kopec jsme vylezli hned cestou na start mapových okruhů, který se konal na mapě Kost, nedaleko obce Skokovy. Zkušenější již zvládli lehčí okruhy sami, ti méně zkušení začínali raději opratně, s doprovodem.

Když jsme po obědě pořádně prozkoumali ubytování - jako nejmladší úplně nejvýše :-) - a přilehlé hřiště, vydali jsme se na další trénink. Tentokráte to byla sudá-lichá na mapě Dupanda. Někteří šli opět raději s doprovodem jen trať, ale ti nejzkušenější už pár těžkých kontrol našli.

Počasí nás provázelo zatím stále aprílové, trochu sluníčka, někdy tepleji, ale když fouklo a přišly mraky, hned se ochladilo. Odpoledne i lehce zapršelo, ale naštěstí nic velkého.

Po tréninku jsme si prohlédli ještě nedaleký malebný břidlicový lom...

V sobotu dopoledne jsme opět vyrazili na trénink. V plánu byla klasická trať na úpatí Ještědu, na mapě Druzcovský les. Že jsme už skoro na horách nám dalo pořádně vědět i počasí... U startu se teplota pohybovala kolem nuly, nebo jen lehce nad nulou. Všichni na sebe na čekání navlékli vše co měli... ale šli jsme raději pro zahřátí běhat:-)

Někteří opět sami, jiní s doprovodem. Rozhodně ale všichni zakončili trénink plni zkušeností.

V sobotu odpoledne nás trénink nečekal. Ale nezaháleli jsme. Po krátkém odpočinku jsme vyrazili na "kopec za barákem". I když hned nad Malou Skálou, kopec je zase plný velkých skal:-) Naším cílem byl bývalý skalní hrad Drábovna (podle kterého se celá oblast jmenuje) a Vyhlídka na Jizeru. Za sluníčka, které se také odpoledne přišlo podívat, jsme šli po turistické značce, ale děti také dostaly do ruky místní mapu, aby si "ty černé flíčky" na mapě, zkusily najít i v terénu.  Na pár "kontrolních stanovištích", ti kteří věděli kde jsme, dostali drobnou sladkou odměnu v podobě čokoládového mini vajíčka:-)

Na Drábovně i na vyhlídce jsme všechny uhlídali, nikdo se neztratil, nikdo nespadl, tak jsme pro prověření zdatnosti a orientačních schopností zkusili dát v jedné části skalního města ještě na chvíli "hrací rozchod". Čehož někteří využili i k hraní na schovku. Byl to trochu oříšek, ale opět se všichni našli a tak jsme mohlio vyrazit zpátky na večeři.

Někteří se tvářili hrozně unaveně, někteří ještě vyrazili hrát fotbal...

Když se setmělo, nastala ta pravá chvíle vyrazit ještě na chvíli ven:-) Vytáhli jsme čelovky a po odrazkách všichni postupně došli na kopeček hned nad Kavkou, kde jsme splnili mapový kvíz a pak si "sjeli" bývalou sjezdovku... U domu jsme ještě odpálili malý ohňostroj a pak už byl čas jít spát a odpočinout si na další tréninky, které nás ještě čekaly:-)

V neděli dopoledne nás čekala opět mapa Kost. Starší běhali na vrstevnicovce. Naši nejmenší běhali trénink typu "hvězdice" na plnobarevné mapě. Naši zkušenější si už vrstevnicovku také zkusili a musíme říci, že jsme byli příjemně překvapeni, jak všichni trénink zvládli.

Po obědě a odpočinku přišel zlatý hřeb soustředění... oddílové štafety:-)

Celkem běželo 19 čtyřčlenných týmů. Každý nejdříve proběhl okruh na 38 let staré mapě (dva nejzkušenější si na svém úseku dali i skoro horolezecký výstup na domeček v krásnou vyhlídkou na údolí:-)) a pak ještě našel pár kontrol na leteckém snímku v okolí penzionu Kavka. Protože závodníci neměli kódy a některé kontroly byly trochu záludné a mapa stará (i když kontroly byly na správných objektech), bez chyb zládly všechny své tratě jen 3 týmy. V počtu asi 60 nalezených kontrol byl ale i nejhorší výsledek (6 chyb) taky slušný výkon:-))

Hlavně se nám všichni vrátili. Pro někoho to byla úplná štafetová premiéra. A všichni, nejen děti, zaslouží obrovskou pochvalu, že to vše zvládli a i když už trochu unavení, běhali a závodili co to šlo...

Fotky ze štafet najdete tady.

V pondělí ráno jsme si přivstali. Kluci se trochu prošli po vesnici aby nakonec holky načapali u Kavky a nic nebránilo koledování. Někteří si i tady pěkně zaběhali... Fotky jsou tady.

Po snídani a zabalení věcí jsme ještě vyrazili na poslední trénink. Tentokrát to byla middle, opět na mapě Dupanda. Nebylo to nic lehkého a většina našich dětí už vyrazila sama na trať a opět si všechny zaslouží pochvalu, jak to zvládly.

Po tréninku už následoval jen oběd a cesta domů...

Věříme, že se všem soustředění líbilo a příště pojedou zase:-)

Fotky z tréninků a z výletu jsou tady. Nějaké další fotky můžete prohlédnout ještě tady.

Výsledky všech tréninků najdete pro přihlášení do KISu.